24 Ocak 2015 Cumartesi

Michel Landel

 

Bildiğimiz gibi devre arasında Orduspor'dan Landel'i aldık. Landel'in bir alt ligten gelmesi ve dolayısyla ününün hiç olmaması, haliyle onu tanınmamış bir futbolcu yaptı. Alt liglerdeki futbolu seven ve seyreden ben, bu isme çok aşinayım. Geçen sene üst taraftaki yarışın her daim içinde olan Orduspor'un bence en önemli oyuncusu Landeldi. Çoğunlukla orta sahanın göbeğinde oynadı. Onu sağ kanatta da gördüm. 

Benim için en keyif veren kısım tarzı hakkında konuşmak olcak. Çok farklı bir futbolcu olduğunu baştan söylemek istiyorum. Beni en çok çeken tarafı hızlı ve sürekli hareket halinde oluşu. Topla birlikte olsun, topsuz olsun hep hızlı, çabuk ve dengeli. Afrikalı futbolcuların bu fiziksel özellikleri şaşırtıcı değil tabi ama doğru bölgelere hareketlendiğini çok sık görmüyoruz. Landel çok zeki. Defansın önünde oynayan birinin geçen sene 9 gol atması da bunu doğruluyor. Landel sürekli ceza sahasına girdi. Topu yakaladığında da hep düzgün vurdu. 

Defanstan çıkarken olsun, gol yollarında olsun, oyunu Landel kuruyordu. Topu aldığında ani manevralarıyla ve gerektiğinde ekseni etrafında dönüp rakibin baskısından kolaylıkla kurtulabiliyordu. Bencil bir futbolcu değil. Pasları da isabetli. Pas tercihlerinde kararlı olması ve tek top oynadığında hemen konumunu değiştirmesi, onun dinamik, yani Gençlerbirliği'nin yapısına çok uygun biri olduğunu gösteriyor. 

Geçen sene Orduspor'un maçlarını izlerken "Bizde olsa keşke" diye iç geçirdiğimi düşündüğümde kendi adıma bir hayalin gerçekleştiğini söyleyebilirim. Büyük beklentilerimin boşa çıkmaması dileğiyle hoşgeldin Landel.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder