12 Şubat 2015 Perşembe

Türkiye Kupası - Son 16: Gençlerbirliği 3 - 0 Eskişehirspor (12.02.2015 - Perşembe)


Çok da yedek çıkmadık. Ligte alınan 3 mağlubiyetten sonra sahaya çıkan kadro hafta sonundaki Eskişehir maçı için düşünülebilir.

Stoperde Ferhat Görgülü oynadı. Gayet makul bir oyuncu Ferhat. Sert ve hareketli olmaktan çok, doğru pozisyon alan, sakin ve bilinçli bir savunmacı. Geçen sene Şifo zamanında bir maçta çok iyi oynamıştı ve bazı maçlada sonradan oyuna girdi. Bu sene kimse onun yüzüne bakmadı. Hikmet'in de sakatlanmasıyla Tosiç, Ahmet Çalığın değişmeyen partneri oldu. Bugün Ferhat'ın topu gayet iyi kullandığını da gördüm. Bugüne kadar Ferhat'ın hiç düşünülmemesine ve yoklukta bile Sedat'a razı olmamızı anlamış değilim.

Defansta sadece bir oyuncu değişti ama Tosiç sol beke kaydı. Tosiç'in deparlarını görmeyeli uzun zaman olmuştu. Zannedersem o da mevkisini özlemiş.

Kalede Ferhat'ın kendine güvenen bir duruşu vardı. Ramazan eski heyecanını ve son maçlarda yediği gollerle birlikte özgüvenini kaybetti. Ramazan kendine gelene kadar bir süre kalede Ferhat oynamalı.

Maça gelirsek. Çok keyifliydi. Özellikle Hızlı oyuncularımızla açık alanlarda çok iyi oynadık. Mustafa El Kabir, Stancu ve Mervan birbirleriyle çok uyumluydu. Özellikle yeni olması sebebiyle Mustafa El Kabir'den daha bir etkilendim. Komple bir futbolcu. Çok hızlı. Güçlü ve çok dengeli. Rakip defansla temas halinde koşsa bile dengesini kaybetmeyerek hızını koruyor. Bu fiziksel özellikleriyle Guidoya çok benzediğini düşünüyorum. Guido'dan farklı olarak bu deparlarını maç boyunca inatla sürdürüyor. Bu adam hiç yorulmuyor. Pasları da çok iyi. Şutlarına çok rast gelemesek de önümüzdeki haftalarda bitiriciliğini de göreceğimize inanıyorum.

Attığımız ilk golde Mustafa El Kabir, hızının yanında, taktik özelliğini de gösterdi. Hakanla yaptığı ikiye birde top Hakana gelmeden hareketlendi. Hakan'ın çabuk karar vermesine etken oldu. Yaptığı asistte de kararlı davrandı. Landel, Orduspordan bilindiği gibi gelişine isabetli şut çekti ve topu kimse göremedi.


Bugün Landel'in gol attığına çok sevindim. Öyle heyecanlandım ki Ronaldo gelse daha çok sevinmezdim diye düşündüm. Yalnızca hızlı hücumlarda, paslarında kararsız kaldığını gördüm ama daha iyisini yapabileceğine inanıyorum.

Sayısız hızlı hücumlarımıza Ergün Teberle Serdar Özkan'ın yardımcı olduğunu belirtmek gerekir. Hakan Aslantaş kusursuz bir oyun çıkardı. Geçen sene de böyle iyi oynuyordu. Mustafa El Kabirle çok iyi anlaştı. Geçen seneki iyi oyununda Jimmy Durmazla iyi anlaştığını düşünürsek sonraki haftalarda El Kabirle beraber sağ kanadı çok iyi kullanacağına inanıyorum. Hakan bu maçta olduğu gibi kendine güvenmeli ve diri olmalı.

Stancu'nun attığı gol onun ne kadar klas biri olduğunu herkese gösterdi. Bu golde sağdan koşan El Kabir, Ergün'ü ikilemde bıraktı ve Stancu kaleciyi de önde görünce çok soğukkanlı aşırtma vuruş yaptı. Bu güzel golün olmasında Ergün'ün de katkısı vardı. Gol, kontra atak golüydü. Stancu Landel'den aldığı pas sonrasında bu golü attı.

Son golde Hakan güzel oyununu asistle bitirdi. Petroviç Konyaya attığı golün benzerini attı. Petroviç'e gelince, onun hakkındaki olumsuz fikirlerim değişmedi.

Doğa'nın gördüğü ikinci sarı kart ağır bir karar olabilir ama olayın kahramanı Doğa olduğu için bu karta birşey demem. Doğa sürekli ve çoğu gereksiz, kayarak rakibe giriyor. Doğa'nın bu anlayışı, takıma faydasından çok zararı oldu. Agresifliğini dengelemesi gerekir.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder